TRX cvičení Olomouc

TRX je v současnosti nejrychleji šířícím se druhem cvičení. U aktivních i pasivních sportovců si TRX získalo své pevné místo, a tak už pomalu nechybí v žádné kvalitnější posilovně. Co to TRX je a jaké jsou účinky cvičení na TRX?

Kde se vzalo cvičení TRX

Cvičení TRX vzniklo u amerického námořnictva. To však neznamená, že TRX je vhodné jen pro tvrdé chlapy typu vojáků a námořníků. TRX je vhodné jak pro muže, tak pro ženy a rozhodně se nemusí jednat o pravidelné návštěvníky posiloven s extrémně vyrýsovanými bicepsy.

Co je cvičení TRX

TRX je zkratka slov Total-body Resistence Exercises. Jedná se o popruhy, které se zavěsí a vy pomocí nich vykonáváte cviky. Pásy se dají nastavit podle výšky cvičícího, takže se nikdo nemusí bát, že by na pás nedosáhl, či naopak jej měl příliš dlouhý. Při cvičení využíváte váhy svého těla, přičemž intenzitu cviku můžete stupňovat svým sklonem. Cvičení na TRX na první pohled vypadá jako cvičení na kruzích. Kruhy ovšem nevisí ze stropu tělocvičny, jak jsme zvyklí ze školních hodin tělocviku. V posilovnách bývají pruhy zavěšeny přes tyčku. V případě, že cvičíte doma, můžete si pruhy uchytit jinak.

Jaké jsou účinky cvičení na TRX pásech

Na TRX pásech lze procvičovat kompletně celé tělo. To znamená ruce, bříško, nohy, boky, záda. Cviky si zvolíte podle toho, zda chcete viditelně nabrat svalovou hmotu nebo jen zpevnit postavu. Samozřejmě se na TRX pásech také hubne. Mimo uvedené se na TRX posiluje rovnováha těla a jeho celková stabilita.

Pro koho je cvičení na TRX pásech vhodné

TRX pásy jsou vhodné pro všechny věkové i váhové kategorie, pro muže i ženy. Na TRX mohou cvičit dokonce i senioři, a to například v rámci rehabilitací pod dohledem rehabilitačního pracovníka. TRX cviky s oblibou využívají vrcholoví sportovci bez ohledu na to, jaký vrcholový sport provozují. Jsou to hokejisté, fotbalisté, basketbalisté atd.

Kde cvičit na TRX pásech

S** TRX pásy** se můžete setkat v rámci kruhových tréninků, ve fitness centrech, ve fitness centrech pro ženy, nebo si je můžete zakoupit v obchodně se sportovním vybavením či na internetu. TRX pásy si tak můžete připnout doma, jak jsme již výše zmiňovali, nebo si je můžete nosit s sebou do posilovny v případě, že zrovna v té Vaší TRX není. Jednoduše si pásy TRX přehodíte v posilovně přes hrazdu a po cvičení si je zase odnesete. Není nad skladnější a účinnější posilovací prostředek než právě TRX.

Když začínáte s cvičením na TRX

Pokud máte v plánu s cvičením teprve začít, doporučujeme oslovit ve fitness centru trenéra, který Vám vysvětlí jednotlivé cviky a jejich účinnost. Ukáže Vám jak na TRX procvičit Vaše problémové partie.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id5182 (magazinolomouc.cz#81)


Přidat komentář